Vraag en Antwoord printen

Telefonie

Kan ik een telefoonabonnement nemen zonder internet?
Jazeker, dat kan. Voor de telefonie krijg je wel een internet-box. Die wordt betaald door Amerpoort. Daarop kun je een telefoon aansluiten. Voor de telefoon moet je zelf zorgen.

Ik heb al een telefoonabonnement. Wat nu?
We gaan ervan uit dat we een interessant telefoon aanbod bieden dat veel voordelen voor je heeft, zoals een goede kwaliteit, het blokkeren van nummers, een duidelijk inzicht in kosten en een goede administratieve verwerking. Amerpoort wil graag voor alle cliënten dezelfde mogelijkheden voor telefonie aanbieden. Als je al een eigen abonnement hebt kun je dat meestal met een opzegtermijn van één maand beeindigen, mits je het abonnement langer dan een jaar hebt. We adviseren je om eerst na te vragen wat je opzegtermijn is voordat je een aanvraag doet bij Commplaza. Vraag eventueel advies aan je begeleiding.

Ik heb al een telefoonnummer. Kan ik dat houden als ik een abonnement van Amerpoort neem?
Jazeker, dat kan. Je neemt dan een abonnement met Nummerbehoud. Tijdelijk neemt Amerpoort zowel de kosten voor een nieuwe telefoonaansluiting als de kosten voor nummerbehoud voor haar rekening. Let op: je nummer kan bij het overgaan van het oude abonnement naar het nieuwe een tijdje (maximaal 4 uren) niet bereikbaar zijn.

Wordt de telefoon voor mij aangesloten?
Als er nog geen Internet-box op je kamer hebt wordt die naar je toegestuurd. Aansluiten daarvan is erg eenvoudig (kijk op deze pagina). De telefoon kun je aansluiten op deze Internet-box. Je kunt ook een monteur laten komen, maar die moet je zelf betalen.

Wat is het starttarief voor een telefoongesprek?
Het starttarief om te bellen bellen, zowel naar vaste als mobiele nummers is € 0,093. De kosten van een gesprek worden per seconde berekend en afgerond op de eerstvolgende hele cent.