Televisie

Ik heb al Kabel-TV. Wat nu?
In de meeste gevallen verandert er niets. Je blijft TV kijken via de kabel van Ziggo. Ook je decoder of CI+ module voor digitale TV blijft gewoon werken.

Moet ik direct mijn abonnement opzeggen?
Neen. In veel gevallen staat je abonnement op naam van Amerpoort. Dat abonnement wordt door Commplaza overgenomen. Dus er verandert dan dus niets. Sommige clienten hebben een eigen abonnement bij Ziggo afgenomen. In dat geval is het vaak goedkoper over te gaan op Commplaza. Neem in dat geval contact op met Commplaza. Let op: U moet altijd zelf het abonnement opzeggen. Dat kunnen wij niet doen, dat mag alleen de contractant.

Ik heb een standaard TV abonnement en ik wil HD kijken. Wat heb ik nodig?
Als je de TV direct aansluit met de ronde coax kabel ontvang je eigenlijk alleen analoge kanalen. Dit zijn ongeveer 30 zenders, waarvan NPO1, 2 en 3 in HD kwaliteit. De andere kanalen hebben een lagere kwaliteit. Als je alle kanalen in die hoge kwaliteit (HD) wilt hebben heb je een smartcard nodig. Dat is een éénmalige aankoop. Die smartcard kun je laten activeren bij Ziggo. Daarna stop je de smartcardd in de CI+ module van je TV. Oudere TVs hebben niet zo'n module. Je hebt dan een decoder nodig. De smartcart en decoder kun je (nu nog) in de winkel kopen, bijvoorbeeld MediaMarkt. 

Wat is Digitale TV van Ziggo?
Sinds de fusie tussen UPC en Ziggo heeft Ziggo een nieuw beleid voor Digitale TV. Alle uitbreidingen op het standaard TV abonnement (zie hierboven) noemt Ziggo "Digitale TV". Dus uitbreidingen met andere pakketten zoals FoxSports vallen onder Digitale TV. Kijk hier als je meer wilt weten over het aanbod van Ziggo

 

Welke zenders kan ik ontvangen?
Er wordt continue gewerkt aan zender wijzigingen bij Ziggo. De laatste update vind je hier 

Ik wil aanvullende pakketten. Wat heb ik nodig?
Ziggo biedt aanvullende pakketten en noemt dat "Digitale TV". Je kunt daar zelf een abonnement op nemen. Hoe dat gaat staat hieronder.

Ik wil Digitale TV kijken. Wat heb ik nodig?

Als je nog geen Digitale TV hebt moet je een abonnement nemen op Digitale TV bij Ziggo. Dat abonnement kost € 6,50 en heet "Play Start". Aanvragen kunt u doen via Ziggo, tel 0900 0730. Je kunt het ook aanvragen door het downloaden en invullen van dit formulier. Het ingevulde formulier kun je sturen naar ziggocollectief@office.ziggo.nl. Je wordt dan klant van Ziggo voor alléén dit abonnement. Daarna kun je als individuele klant alle andere pakketten van Ziggo bestellen. Zie daarvoor de website van Ziggo
Bestaande klanten die al Digitale TV hebben bij Ziggo hoeven dit abonnement niet te nemen. Zij kunnen gebruik blijven maken van hun decoder en smartcard zonder extra kosten. 

Wat is Interactieve TV van Ziggo?
Interactieve TV betekent dat je zelf een aanvraag moet doen om iets te zien. Als je bijvoorbeeld Uitzending Gemist wilt bekijken geef je met je afstandsbediening de opdracht: "Ik wil kijken naar een aflevering van gisteren". Of "ik wil een bepaalde film zien". Dan moet je opdracht geven welke film je wilt bekijken (Video on Demand). Die opdrachten wordt altijd gedaan via internet. Dat betekent dat je TV of de decoder aangesloten moet zijn op Internet.

 

Ik wil Interactieve TV van Ziggo. Wat heb ik nodig?
Voor Interactieve TV van Ziggo heb je een abonnement op Digitale TV nodig. Als je al een standaard TV abonnement hebt van Commplaza moet je dat dus nog aanvullen tot "Play Start". Bovendien moet je een internet abonnement hebben. 

Wat is het verschil tussen Digitele TV en IPTV?

Bij Kabel-TV wordt je TV aangesloten op de bekende aansluiting van Ziggo (de ronde coax kabel). Bij IPTV wordt de TV aangesloten met een speciaal apparaat op het Internet..Dat apparaat wordt ook wel TV-box genoemd.