Vraag en Antwoord printen

Aansluiten TV-box

Klik op 'start'. Vergroten door dubbel klik op het woord Prezi

Progammeren afstandsbediening

Klik op 'start'. Vergroten door dubbel klik op het woord Prezi

Eenvoudige afstandsbediening programmeren

Klik op 'start'. Vergroten door dubbel klik op het woord Prezi

Televisie

Wat is het verschil tussen Kabel-TV en IPTV?
Bij Kabel-TV wordt je TV aangesloten op de bekende aansluiting van Ziggo. Bij IPTV wordt de TV aangesloten met een speciaal apparaat op het Internet..Dat apparaat wordt ook wel TV-box genoemd.

Kan ik kiezen tussen IPTV en Kabel-TV
Neen. Locaties die al Kabel-TV hebben, blijven die gebruiken. Alleen locaties waar geen Kabel-TV beschikbaar is krijgen IPTV.

Wat is een TV-box


Op sommige locaties van Amerpoort kun je TV te kijken via Internet. Dat heet IPTV. Om IPTV te kunnen kijken op je TV heb je een TV-box nodig. Hoe die moet worden aangesloten kun je hier lezen.

Is IPTV hetzelfde als Digitale TV.
Nee, dat is niet hetzelfde. Als je Kabel-TV van Ziggo hebt kun je met een zogenaamde decoder ook Digitale TV ontvangen. De HD zenders van Ziggo zijn altijd digitaal.. Sommige locaties van Amerpoort zijn niet bekabeld en kunnen geen Ziggo ontvangen. In dat geval wordt IPTV geleverd. Dat is TV via het internet. .Om IPTV te kunnen ontvangen heb je een TV-box nodig.

 

Heb ik ook Teletekst op IPTV?
Ja, Teletekst is beschikbaar.

Hoe werkt de afstandsbediening van de TV-box


Bij de TV-box zit een afstandsbediening. Met deze afstandsbediening kun je zowel de TV als de TV-box bedienen. Een overzicht met alle functies van de afstandsbediening vind je in één van de volgende documenten. Een beschrijving van de oudere afstandsbediening (links) vind je in dit document. De nieuwe (rechts) staat in dit document. Deze afstandsbediening wordt gratis geleverd bij de TV-box.

Er is ook een eenvoudiger afstandsbediening te koop met een beperkt aantal knoppen. Die afstandsbediening ziet er zo uit.

Wat kan IPTV allemaal, kan ik bijvoorbeeld ook opnemen?
Ja, opnemen kan ook. Als je wilt weten wat er allemaal kan met IPTV, kijk dan in dit document.

Hoe werkt de afstandsbediening van de TV-box?
Bij de TV-box zit een afstandsbediening. Deze afstandsbediening kan zo worden geprogrammeerd, dat er twee apparaten mee kunnen worden bediend: zowel de TV (bijvoorbeeld volume) als de TV-box (voor het kiezen van de zender). 

Algemeen gebruik TV is vrij, individueel gebruik moet betaald worden. 
Wat is algemeen gebruik en wat is individueel gebruik?
Onder algemeen gebruik verstaan we grotere ontmoetingsruimtes zoals gemeenschappelijke woonkamers of dagbestedinglocaties. Daar kun je gratis TV kijken. Onder individueel gebruik verstaan we het gebruik binnen je eigen wooneenheid.

Kan een huiskamer een gezamenlijk abonnement afnemen en dat aftakken naar de kamers?
Nee, dat is illegaal en inbreuk op Wet Wederopenbaarmaking zoals beschreven in de contracten met Ziggo en UPC. Zorginstellingen worden in contracten met name genoemd m.b.t. deze wet. Er zijn sancties op illegaal gebruik.
Bovendien heb je, om digitale pakketten of HD-TV te kunnen gebruiken, een smartcard nodig en die kun je dan niet aanvragen. Als je zelf nog extra pakketten wilt aanschaffen dan kan dat. 

Kan ik een tweede aansluiting hebben in de slaapkamer?
Dat is afhankelijk van de bekabeling.. Als de slaapkamer bekabeld is kun je zowel voor Kabel-TV als IPTV een tweede aansluiting maken. Voor IPTV heb je wel een tweede TV-box nodig. Die moet je zelf aanschaffen.

Wat gebeurt er als een TV aansluiting wordt opgeleverd?
Er wordt een internetsignaal beschikbaar gesteld via een outlet in een wooneenheid van de cliënt. Als er een internet-box aanwezig is in de wooneenheid van de cliënt, dan wordt een TV-box met een kabel aangesloten op de internet-box. Als er geen internet-box aanwezig is, dan wordt de TV-box rechtstreeks op de outlet aangesloten via een kabel.

Als een IPTV-aansluiting niet werkt, wat moet ik dan doen?
Vaak kun je zelf het probleem eenvoudig oplossen.

  • Zit de kabel in de juiste poort van de outlet, waar het internetsignaal op binnenkomt?
  • Als een internet-box aanwezig is: is de kabel tussen de TV-box en de internet-box met de juiste poort (poort 4, geel) op de internet-box verbonden?
  • Staat de internet-box ‘aan’?
  • Staat de TV-box aan?

Als deze vragen met ‘ja’ beantwoord zijn, en de TV ontvangt nog steeds geen TV-signaal, vraag dan uw begeleider om contact op te nemen met de servicedesk van ExceptionAll.